سوالاتی که باید از یک دی جی یا برنامه سرگرمی زنده بپرسید

اغلب اوقات دی جی یا برنامه سرگرمی زنده به پایان “فهرست کارهای عروسی” شما واگذار می شود – اما نباید اینطور باشد! موسیقی نه تنها حال و هوای مناسبی را ایجاد می کند، بلکه یک استاد ماهر یا معشوقه تشریفات به زیبایی مهمانان شما را از لحظه ای به کانون توجه دیگر راهنمایی می کند. و از نظر عملی، بهترین اجراکنندگان اغلب از قبل رزرو می‌شوند .

برای شروع، ما این لیست از سوالات را گردآوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا یک دی‌جی، گروه یا دیگر هنرمندان را ارزیابی کنید. 

هیچ چیز به اندازه کنار هم قرار دادن یک کلاسور عروسی *زیبا* که به شما کمک می کند روز بزرگ خود را به سبک برنامه ریزی کنید، رضایت بخش نیست. 

توجه داشته باشید که به جای مصاحبه با یک مجری یا دی جی خاص، ممکن است با یک نماینده آژانس سرگرمی سروکار داشته باشید.

اصول اولیه

  1. آیا قرار من را میپذیرید؟
  2. آیا قبلاً رویدادهایی در مراسم و/یا محل پذیرایی من انجام داده اید؟ اگر نه، آیا با آنها آشنایی دارید؟
  3. چه مدت است که در حال تجارت هستید؟ توجه:اگر با یک گروه زنده مصاحبه می کنید، باید بپرسید که نوازندگان چه مدت با هم نواخته اند. با این حال، اگر با یک آژانس معتبر کار می کنید، به جای رزرو یک گروه موسیقی خاص، به احتمال زیاد متخصصان باتجربه را برای رویداد خود گرد هم می آورید. اگرچه ممکن است همه اعضای گروه قبلاً با هم ننواخته باشند، آنها نوازندگان حرفه ای هستند که می توانند با هم کار کنند و به هر حال صدای فوق العاده ای داشته باشند. نکته کلیدی این است که مطمئن شوید خواننده و/یا رهبر گروه خاصی را که در نسخه نمایشی دوست دارید رزرو کرده اید. بازیکنان نشانه های خود را از آنها خواهند گرفت.
  4. چند تا عروسی انجام دادی؟ در یک آخر هفته متوسط ​​چند کار انجام می دهید؟
  5. چه چیزی شما را از رقبای خود متمایز می کند؟
  6. آیا خدمات دیگری مانند طراحی نور ارائه می کنید؟
  7. چقدر زمانی برای ایمن کردن خدمات شما نیاز دارم؟
  8. آیا می توانید 3-4 مرجع عروسی را به من ارائه دهید؟

دی جی یا برنامه سرگرمی زنده

قیمت و سایر جزئیات کسب و کار دی جی یا برنامه سرگرمی زنده

  1. قیمت شما چقدر است؟ آیا این شامل راه اندازی و تفکیک بین مکان های مراسم و پذیرایی می شود؟
  2. مبلغ ودیعه چقدر است و چه زمانی سررسید می شود؟ پرداخت نهایی چه زمانی است؟
  3. اگر رویداد بیشتر از زمان مقرر طول بکشد، هزینه اضافه کاری چقدر است؟
  4. شارژ مداوم موسیقی چقدر است؟ توجه:برای گروه‌های موسیقی، رزرو به‌طور سنتی به مدت 4 ساعت انجام می‌شود که به 4 مجموعه تقسیم می‌شود که هر ست 45 دقیقه با یک استراحت 15 دقیقه‌ای طول می‌کشد. اگر «موسیقی پیوسته» می‌خواهید، یعنی با استراحت اعضای گروه، معمولاً هزینه اضافی دریافت می‌شود.
  5. چه زمانی می توانم انتظار داشته باشم که قراردادم را از شما دریافت کنم؟
  6. آیا هزینه های اضافی دیگری وجود دارد که من در نظر نمی گیرم، مانند هزینه های سفر یا هزینه درخواست های موسیقی خاص؟ 
  7. اگر به دلایلی نیاز به لغو یا تغییر تاریخ داشته باشم، سیاست بازپرداخت شما چیست؟
  8. آیا بیمه مسئولیت دارید؟ توجه:این معمولاً فقط برای شرکت های تولیدی اعمال می شود که نورپردازی، جلوه ها و غیره را نیز عرضه می کنند.
  9. اگر برای مراسم نوازنده استخدام کنم و بخواهم در تمرین عروسی بنوازند، هزینه اضافی چقدر است؟

موسیقی دی جی یا برنامه سرگرمی زنده

  1. آیا یک فایل صوتی از موسیقی خود یا یک پیوند ویدیویی به عروسی قبلی که در آن اجرا داشتید دارید؟
  2. آیا می‌توانید در انتخاب موسیقی برای رقص‌های دورهمی، دورهمی، ویژه و غیره به من کمک کنید؟
  3. کتابخانه موسیقی یا لیست آهنگ شما چقدر گسترده است؟ چه ژانرهایی را می توانید پوشش دهید؟ آیا می توانم لیست خاصی از آهنگ هایی که می خواهم یا نمی خواهم پخش شود به شما بدهم؟
  4. آیا تضمینی وجود دارد که مجری(های) مورد نظر خود را در رویداد خود داشته باشیم؟ شماره 3 را در بالا ببینید. همانطور که گفته شد، بسیاری از گروه‌هایی که توسط یک آژانس استخدام می‌شوند از اعضایی تشکیل شده‌اند که ممکن است به طور منظم با هم ننوازند. حتی گروه‌های ست نیز اغلب نوازندگان جایگزین دارند. اگر نوازندگان خاصی (خواننده، نوازنده تار، گیتاریست و غیره) وجود دارند که می خواهید، مطمئن شوید که قرارداد شما شامل آنها می شود. البته، بیماری یا شرایط دیگر ممکن است همچنان مانع از اجرای آنها در رویداد شما شود.
  5. اگر دی جی یا یکی از اعضای گروه برنامه ریزی شده برای رویداد من به دلایلی قادر به اجرای برنامه نباشد، آیا جایگزینی برای جایگزینی آماده دارید؟
  6. آیا می توانید میکروفون بی سیم برای مراسم تهیه کنید؟
  7. آیا هیچ یک از تجهیزات شما نیاز به پریزهای برق خاصی دارد که باید به سایت عروسی خود اطلاع دهم؟
  8. آیا تجهیزات پشتیبان می آورید؟
  9. چه نوع فضا یا صحنه ای برای دی جی یا گروه نیاز دارید؟ اگر سایت من آنچه شما نیاز دارید را ارائه ندهد، آیا مقدمات صحنه را فراهم می کنید یا من مسئول اجاره آن هستم؟ توجه:یک باند به مقدار مشخصی فوت مربع برای هر عضو باند نیاز دارد.
  10. برای راه اندازی، بررسی صدا و خرابی در روز رویداد چقدر زمان نیاز دارید؟
  11. در زمان استراحت چه موسیقی هایی ارائه می شود؟ توجه:اگر ترجیحی دارید، آن را اعلام کنید. اگر می خواهید آن ها میکس سی دی یا آی پاد شما را پخش کنند، حتماً در مورد سازگاری سیستم سؤال کنید.
  12. چند نفر را برای رویداد من پرسنل خواهید کرد؟

نکات مفید:

  • در مورد محدودیت‌هایی که ممکن است روی رویداد شما تأثیر بگذارد، با مدیر سایت خود صحبت کنید، مانند محدودیت‌های نویز، ممنوعیت تردد موسیقی و در دسترس بودن/بار مدارهای الکتریکی. همچنین با مرکز و غذاساز خود در مورد اینکه کجا و چه چیزی باید به اجراکنندگان غذا بدهید، بررسی کنید.
  • همه هنرپیشه‌های حرفه‌ای به لباس رسمی دسترسی دارند (اگر نداشتند، این اولین سرنخ شما است که آنها حرفه‌ای نیستند!) با این حال، این مسئولیت شماست که در مورد نحوه لباس پوشیدن اجراکنندگان خود به طور دقیق توضیح دهید. هر گونه درخواست غیرعادی (لباس های دورهمی، لباس های تمام سفید و غیره) معمولاً توسط مشتری پرداخت می شود.
  • قبل از ملاقات با دی جی، رهبر گروه و غیره، ترجیحات عمومی موسیقی خود را یادداشت کنید. 

بروز رسانی: 8/آذر/1402

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *